Punkció

A petesejt leszívás

Mivel vasárnap este 21.50-kor kellett beadni az utolsó óriás adag hormont, így a petesejt leszívás pontosan kedden reggel 09.50-re esett.

Sajnos előző nap még kaptam egy e-mailt, hogy azonnal menjek el aids és hepatitis szűrésre vérvételre. Mondtam, hogy ez azért itthon nem igazán így működik, mind a vérvétel, mind az eredmények igen sokat váratnak magukra. Ezután persze kiderült, hogy nem is fogadnak el itteni eredményt, csak és kizárólag egy bécsi labor, vagy az ő saját laborjuk által kiadott eredményeket. Végül is abban maradtunk, hogy a punkció előtt leveszik a véremet is, és akkor minden rendben lesz.

Fél tízre oda kellett érni. Egy egészen kicsit kuszára sikerült az egész. Mivel a magyar hölgy még nem volt ott (mint kiderült ő kedden 10-re jár) ezért szépen leültünk a váróterembe. Egyszer csak megérkezett egy nővérke, hogy menjek vele. Bevitt egy szobába, és mutatta, hogy vetkőzzek le. Itt már igazán rámtört a pánik. Hisz nem értettem, hogy mit akar, és hogy egyáltalán mi fog velem történni, ha nem értem egy szavukat sem. Felhívtam a kis kapcsolatomat, aki mondta, hogy már perceken belül ott lesz, nyugodjak meg.

Megérkezett. Mivel szerencsére szoknyába mentem, ezért nem kellett mindenféle lepleket magamra tekerni. Így mentünk is a műtőbe.

Szépen felfektettek az asztalra, majd levették a vért. Bejött a doki, aki megvizsgált, mivel még mindig fájt a hasam, de mindent rendben talált.

Aztán beszúrták a helyi érzéstelenítőt, és attól kezdve nem emlékszem semmire.

Csak már arra, hogy felültetnek, és mondtam hogy szédülök. Átkísértek a másik szobába, ott lefektettek, kaptam infúziót, vizet, meg kis sütiket, és ott voltam még kb. egy órát.

Aztán indulás haza. Egész úton kába voltam még, szóval nem tanácsolom senkinek, hogy vezessen, vagy egyedül menjen egy ilyen beavatkozásra.

Másnap kiderült, hogy 18 petesejtet szedtek ki, amiből 11-et sikerült is megtermékenyíteni.

Az, hogy mikor történik a beültetés, annak volt függvénye, hogy hogyan fejlődnek a kis embriók.

Bár másnap én már mentem dolgozni, azért aki megteheti szerintem egy két napot maradjon otthon, mert nem jó érzés egész nap fájó, feszülő hassal mozogni és dolgozni.

Még egy tanács, és ez a székrekedésre, mert azt hiszem ezzel elég sokunknak van-lesz ezzel ebben az esetben problémája, és nekem ez vált be: reggelire egy pohár natúr joghurt, belekeverve egy evőkanál zabkorpa, egy evőkanál utifű maghéj. És valamivel lehet ízesíteni. Egy két nap, és egész jól helyre áll minden. És mégegy, ami most egészen elérhető áron is van: eper!

És most jön majd a beültetés!