Kaáli Intézet tapasztalatok

2014. októberében járunk:

Először természetesen a nőgyógyászomhoz indultam. Évek óta hozzá járok, így mikor felvázoltam a terveimet, nem igazán lepődött meg. Rögtön javasolt egy orvost a Kaáli Intézetben, akivel az egészet elkezdhetem.

Első lépésként egy petevezeték átjárhatósági vizsgálatot kellett elvégeztetnem. Ez a SOTE-n történt. Reggel bementem, kb. olyan dél körül került rám a sor. A SOTE-n akkoriban eléggé kaotikus volt a helyzet építkezés miatt, de simán ment minden. Volt egy kis elzáródás, amit át kellett törni, az nem volt éppen kellemes. Egy igen erős menstruációs görcshöz tudnám hasonlítani. Aztán vissza az ágyikóba, és elvileg másnap reggel lehetett volna hazamenni, de mivel nem igazán szeretem a kórházakat, így bár nem volt szép tőlem, de még aznap délután taxiba vágtam magam, és elillantam. Otthon nem volt jó. (Ez egy picit az egyedüllét átka (-: ) Eléggé begörcsöltem, de vettem be görcsoldót, ami sokat segített. Pár napig még éreztem a hasamban fájást de az is elmúlt és minden rendben volt.

Ezután felhívtam a Kaáli Intézetet, ahol 2015. március elejére !!!!!!  adtak időpontot. Bár azt többször elmondták, hogy a koromnál fogva (40 éves már akkor elmúltam) nagyon sürget az idő, de úgy tűnik, ez itthon 4 hónap várakozást jelent. (Mi lett volna ha nem sürget az idő?)

Azt tudni kell, hogy Magyarországon jelenleg a törvények szerint, ha már elmúltál 40 éves és egyedülálló vagy, akkor engedélyezett a mesterséges megtermékenyítés, és államilag támogatott is, ami azért igen nagy segítséget jelent anyagilag. Először inszeminációt végeznek (ezt kétszer-háromszor ismétlik meg, ha nem sikerül, akkor jöhet a lombik), ami akkoriban 60.000 forint volt, és egy spermadonor ára 50.000 forint, így az egyéb gyógyszeres és vérvételes és nőgyógyászos vizsgálatokkal együtt is megfizethető a beavatkozás. ( A lombik már jóval drágább, de ne menjünk ennyire előre.)

Igazából márciusig nem volt teendőm a várakozáson kívül, így izgatottam vártam az első találkozást.

2015. március:

Megérkeztem a Kaáliba! Nem kellett sokat várnom, a megadott időpontban be is hívtak. A doktor úr elmondta, hogy igen, valóban lehetőségem van a mesterséges megtermékenyítésre. El kell végeztetnem egy csomó vizsgálatot, majd el kell menni a Krio, vagy bármelyik másik spermadonort árusító intézménybe, ott kiválasztani a donort és kész. Erre két hónapot kaptam, május elején kellett minden papírral visszamennem. Első konzultáció 15.000 forintba került.

Vizsgálatok:

A nőgyógyásznál rákszűrés, valamint ureaplasma, mycoplasma, chlamydia teszt. Ez kb 2-3 hetet vesz igénybe, amíg megvannak az eredmények. Valamint Ő tud beutalni a mindenféle hormon vérvizsgálatokra. Ez már kicsit neccesebb. Menstruációhoz kötött, és hát valljuk be, hogy az állami szférában nem működnek túl olajozottan dolgok, így résen kell lenni, hogy minden eredmény meglegyen.

Háziorvosnál belgyógyászati vizsgálat, valamint szükség van még vércsoport meghatározásra, vércukor terhelésre, véralvadás mérésre.

Sajnos nem sikerült mindent elintéznem ingyenesen. Egyszerűen az idő, és a segítőkészség hiánya, rákényszerítettek arra, hogy visszamenjek a Kaáliba, és bizonyos vérvizsgálatokat ott csináltassak meg. Ez még pluszban kb 40.000 forint volt, de végül a május elejei időpontra mindent sikerült összegyűjtenem. Sajnos azért itt sem úgy mennek a dolgok mint egy fizetős intézményben elvárható lenne. Például a pénztárra hosszú perceket kell várni mert épp nem ül bent senki, és volt, hogy olyan vizsgálatot számoltak fel, amit el sem végeztek. Bár azt is hozzá kell tennem, hogy ezt utólag korrigálták.

Egyedül a donor nem volt meg a megadott időpontig, úgy voltam vele, hogy ha esetleg bármi baj van velem, akkor fölösleges ezt elintéznem, hisz felhívtam őket, és elmondták, hogy ha odamegyek hozzájuk, és kiválasztom, akkor pár nap alatt átküldik a Kaáliba, és minden rendben.

Ide még annyit, hogy Magyarországon csak névtelen és arctalan donort tudsz választani, maximum van egy bővített adatlapja, ami azt hiszem, hogy többe kerül, de idáig sajnos már nem jutottam el. Általában (vagyis akkor még így volt) Dániából származó minták vannak. Sajnos a magyar férfiak nem igazán adakozóak. Bár védelmükre legyen mondva, hogy nagyon hosszú és bonyolult procedúra, amíg megvizsgálják és kiválasztják őket.

2015. május

Az összes vizsgálati eredménnyel és sok sok reménységgel a zsebemben visszamentem a Kaáliba. Megnézték a kis papírjaimat, majd nagyon kedvesen és kicsit ködösen tájékoztattak arról, hogy itthon az ÁNTSZ betiltotta a külföldről származó donor behozatalát, magyar donor viszont nincs. Nem tudják, hogy meddig fog tartani, de egyenlőre akkor ez az egész donor dolgot le kellett állítani. Szóval akinek (akár pároknak, akár egyedülállóknak) szüksége van donorra, az oldja meg. Ami a már fent említett "készlethiány" miatt, szinte lehetetlen.

Paff. Kicsit tovább tartott amíg felfogtam ezt az egészet, de végül sikerült, és hát nem voltam boldog. Na jó, kicsit összetörtem, elveszítettem a reményt, és összedőlt egy világ bennem... Ekkor kicsit jegeltem az egészet, mert nem nagyon tudtam, hogy most mitévő is legyek.

Aztán (persze egy nagyon jó barátom segítségével) de kimásztam a gödörből, kihúztam a homokból a fejem, és úgy döntöttem, hogy ez mégsem maradhat ennyiben, így további lehetőségek után nézek.